Напоминание

Степени сравнения прилагательных


Автор: Осипова Анастасия Андреевна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МБОУ СОШ Чехов-7
Населённый пункт: Чехов-7
Наименование материала: Конспект урока в рамках муниципального конкурса «Первая ступенька - 2023»,
Тема: Степени сравнения прилагательных
Раздел: начальное образование





Назад




Этап

Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

Время

Этап 1:

1.

Организационный

этап учебного

занятия

-Good morning, dear children.

Доброе утро дети.

-Today we have guests. Let’s turn and

greet them.

Сегодня у нас на занятии гости, давайте

поприветствуем их.

- Good morning, dear teacher.

- Good morning, guests.

2.

Речевая и

фонетическая

зарядка

Close your eyes, please. Закройте глазки.

Представьте себе цифру «4» или «5», а

теперь

протяните

к

ней

руку

и

постарайтесь ухватить её. Получилось?

Open your eyes.

Я желаю Вам получить одну из этих

цифр в виде оценки в конце урока.

- Now, look at the blackboard, please.

Послушайте и повторите эту рифмовку за

мной.

- First, you listen to me:

I like honey on my bread,

I like salad, I like eggs.

I drink water all day long.

All these things make me strong.

- Now, repeat after me all together,

please:

I like honey on my bread

I like salad, I like eggs

Дети повторяют рифмовку за

учителем.

I drink water all day long

All these things make me strong

- Very good! Now, let’s read it happy and

loudly all together, please.

Этап 2:

Основной этап урока

Work in pairs. Your task is to solve the

puzzle on your desk. When you`ve done,

raise your hand!

What can you see on the puzzle?

Yes, and that’s the theme of our lesson.

Let`s remember words then! Put the food

you can see on the flashcards in the

fridge, use THERE IS/ THERE ARE and

name the word.

When we use these?

1.

hamburger

Ученики складывают пазлы.

-Food!

-Мы используем there is если

предмет один, или его нельзя

посчитать, а there are если

предметов много.

2.

salad

3.

yogurt

4.

sandwich

5.

chocolate

6.

tomato

7.

banana

8.

apple

9.

mineral water

10.cheese

11.ham

12.bacon

13.cornflakes

14.porridge

And now you will make a dialogue with

your partner. Ask him or her that they

would like to eat and when. You have

phrases in your worksheets.

OK! Let’s cook some soup!

I am boiling adjectives! You

should find the adjectives

with opposite meanings.

-

What would you like to eat?

-

I would like to have…

-

And when do you want to eat

it?

-

For breakfast / lunch / dinner

-

Will you share this food with

me?

-

Yes, of course! / No!

Работа на worksheets.

Big – small

Fat- thin

Big – thin

Fat- old

Young – high

White – sad

Low- weak

Happy-black

Strong – small

Let`s check!

It’s time for the second dish! And what can

you see here?

Cold-colder-the coldest

Big-bigger-the biggest

Happy-happier-the happiest

Nice-nicer-the nicest

Let`s make a rule!

As you know, every dish has a raisin.

Как вы знаете каждое блюдо имеет

Young – old

White –black

Low-high

Happy-sad

Strong – weak

Холодный-холоднее-самый

холодный

Более + er

Самый + the, est

свою изюминку! Так и на нашем

сегодняшнем обеде!

Слова-исключения:

Good –better –the best

Your answer is better than his.

Alice’s test is the best.

Bad –worse – the worst

Ann’s photo is worse than Kates.

Tom’s work is the worst.

Отработка на исключения.

1.

I think Marks toys are (better/good)

than my toys.

2.

His toys are (the best/the worst) in our

class.

3.

Sues computer is (worse/the worst)

than my computer.

4.

Ann’s bike is (bad/better) than Tim’s

bike.

5.

Polly’s books are (best/better) than

my book.

Работа на worksheets,

самопроверка ответов по

образцу.

Let`s check. If you have 5 right answers,

you get «5», if 4 then «4» and if 3 then

«3».

Этап 3:

Динамическая пауза +

Этап 4: закрепление

знаний

I see you are tired. Let’s have a rest.

Stand up, please.

Here's a cup,

And here's a cup,

And here's a pot of tea.

Pour a cup

And pour a cup

And have a drink with me.

Учитель раздает ложки и вилки детям.

My dear friends, you have forks and

spoons. I will read sentences if I am right,

you will raise a spoon, if I am wrong, you

will raise a fork.

Is everything clear?

1.

Apples are big than lemons.

2.

Plums are smallest than oranges.

3.

That bench is the lower in this park.

Поднимают ложки – если

правильно, вилки – если

неправильно.

4.

Your bike is badder than my bike.

5.

We are the best pupils in our school.

Этап 5:

Объяснение

домашнего задания

Домашнее задание записано на слайде.

«Выполнить задания на оставшихся

рабочих листах»

Этап 6:

Оценивание

Now, let`s end our lesson. It’s time to

finish our lesson. I’m pleased with your

work.

Please, pick any slice of pizza which

shows your mood.

Slice with ham – everything is perfect

Slice with mushrooms – it`s a boring

lesson

Slice with sweets – I don`t understand

anything

Учащиеся берут кусочек пиццы и

вешают его на доску.

Этап 7:

Рефлексия учебной

деятельности

Please, tell me, what you can do and what

you`ve learned today.

Do you like our lesson? Was it

interesting?

Thank you for the lesson!

Ответы детей, формулируют

итоги урока.



В раздел образования