Автор: Осипова Анастасия Андреевна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МБОУ СОШ Чехов-7
Населённый пункт: Чехов-7
Наименование материала: Конспект урока в рамках муниципального конкурса «Первая ступенька - 2023»,
Тема: Степени сравнения прилагательных
Раздел: начальное образование
Этап
Деятельность учителя
Деятельность обучающихся
Время
Этап 1:
1.
Организационный
этап учебного
занятия
-Good morning, dear children.
Доброе утро дети.
-Today we have guests. Let’s turn and
greet them.
Сегодня у нас на занятии гости, давайте
поприветствуем их.
- Good morning, dear teacher.
- Good morning, guests.
2.
Речевая и
фонетическая
зарядка
Close your eyes, please. Закройте глазки.
Представьте себе цифру «4» или «5», а
теперь
протяните
к
ней
руку
и
постарайтесь ухватить её. Получилось?
Open your eyes.
Я желаю Вам получить одну из этих
цифр в виде оценки в конце урока.
- Now, look at the blackboard, please.
Послушайте и повторите эту рифмовку за
мной.
- First, you listen to me:
I like honey on my bread,
I like salad, I like eggs.
I drink water all day long.
All these things make me strong.
- Now, repeat after me all together,
please:
I like honey on my bread
I like salad, I like eggs
Дети повторяют рифмовку за
учителем.
I drink water all day long
All these things make me strong
- Very good! Now, let’s read it happy and
loudly all together, please.
Этап 2:
Основной этап урока
Work in pairs. Your task is to solve the
puzzle on your desk. When you`ve done,
raise your hand!
What can you see on the puzzle?
Yes, and that’s the theme of our lesson.
Let`s remember words then! Put the food
you can see on the flashcards in the
fridge, use THERE IS/ THERE ARE and
name the word.
When we use these?
1.
hamburger
Ученики складывают пазлы.
-Food!
-Мы используем there is если
предмет один, или его нельзя
посчитать, а there are если
предметов много.
2.
salad
3.
yogurt
4.
sandwich
5.
chocolate
6.
tomato
7.
banana
8.
apple
9.
mineral water
10.cheese
11.ham
12.bacon
13.cornflakes
14.porridge
And now you will make a dialogue with
your partner. Ask him or her that they
would like to eat and when. You have
phrases in your worksheets.
OK! Let’s cook some soup!
I am boiling adjectives! You
should find the adjectives
with opposite meanings.
-
What would you like to eat?
-
I would like to have…
-
And when do you want to eat
it?
-
For breakfast / lunch / dinner
-
Will you share this food with
me?
-
Yes, of course! / No!
Работа на worksheets.
Big – small
Fat- thin
Big – thin
Fat- old
Young – high
White – sad
Low- weak
Happy-black
Strong – small
Let`s check!
It’s time for the second dish! And what can
you see here?
Cold-colder-the coldest
Big-bigger-the biggest
Happy-happier-the happiest
Nice-nicer-the nicest
Let`s make a rule!
As you know, every dish has a raisin.
Как вы знаете каждое блюдо имеет
Young – old
White –black
Low-high
Happy-sad
Strong – weak
Холодный-холоднее-самый
холодный
Более + er
Самый + the, est
свою изюминку! Так и на нашем
сегодняшнем обеде!
Слова-исключения:
Good –better –the best
Your answer is better than his.
Alice’s test is the best.
Bad –worse – the worst
Ann’s photo is worse than Kates.
Tom’s work is the worst.
Отработка на исключения.
1.
I think Marks toys are (better/good)
than my toys.
2.
His toys are (the best/the worst) in our
class.
3.
Sues computer is (worse/the worst)
than my computer.
4.
Ann’s bike is (bad/better) than Tim’s
bike.
5.
Polly’s books are (best/better) than
my book.
Работа на worksheets,
самопроверка ответов по
образцу.
Let`s check. If you have 5 right answers,
you get «5», if 4 then «4» and if 3 then
«3».
Этап 3:
Динамическая пауза +
Этап 4: закрепление
знаний
I see you are tired. Let’s have a rest.
Stand up, please.
Here's a cup,
And here's a cup,
And here's a pot of tea.
Pour a cup
And pour a cup
And have a drink with me.
Учитель раздает ложки и вилки детям.
My dear friends, you have forks and
spoons. I will read sentences if I am right,
you will raise a spoon, if I am wrong, you
will raise a fork.
Is everything clear?
1.
Apples are big than lemons.
2.
Plums are smallest than oranges.
3.
That bench is the lower in this park.
Поднимают ложки – если
правильно, вилки – если
неправильно.
4.
Your bike is badder than my bike.
5.
We are the best pupils in our school.
Этап 5:
Объяснение
домашнего задания
Домашнее задание записано на слайде.
«Выполнить задания на оставшихся
рабочих листах»
Этап 6:
Оценивание
Now, let`s end our lesson. It’s time to
finish our lesson. I’m pleased with your
work.
Please, pick any slice of pizza which
shows your mood.
Slice with ham – everything is perfect
Slice with mushrooms – it`s a boring
lesson
Slice with sweets – I don`t understand
anything
Учащиеся берут кусочек пиццы и
вешают его на доску.
Этап 7:
Рефлексия учебной
деятельности
Please, tell me, what you can do and what
you`ve learned today.
Do you like our lesson? Was it
interesting?
Thank you for the lesson!
Ответы детей, формулируют
итоги урока.