Напоминание

Урока домашнего чтения для 9 класса (углубленное изучение английского языка) по теме « Томас Эдисон: секрет успеха»


Автор: Попова Евгения Викторовна
Должность: Учитель английского языка
Учебное заведение: БОУ РА РКЛ
Населённый пункт: Горно–Алтайск
Наименование материала: Методическая разработка урока
Тема: Урока домашнего чтения для 9 класса (углубленное изучение английского языка) по теме « Томас Эдисон: секрет успеха»
Раздел: среднее образование





Назад




Современный урок иностранного

языка

Методическая разработка урока домашнего чтения

для 9 класса (углубленное изучение английского

языка) по теме

« Томас Эдисон: секрет успеха»

разработала учитель

англ.языка БОУ РА РКЛ

Попова Е.В.

2014г.

Урок домашнего чтения для 9 класса (углубленное изучение

английского языка) по теме « Томас Эдисон: секрет успеха»

Цель: Развитие критического мышления через чтение и письмо по теме

« Томас Эдисон»

Задачи:

1.Образовательная:

Активизация лексико-грамматических навыков по теме «Наука и ученые»

2.Развивающая:

Развитие

коммуникативных

умений

(планирование

сотрудничества

с

одноклассниками, инициативность, умение находить оптимальное решение)

3.Воспитательная:

Воспитание личностных качеств: трудолюбие, оптимизм, служение другим

на примере жизни и деятельности американского ученого Т.Эдисона.

Оборудование и материалы: компьютер, проектор, цитаты на доске, задание

для аудирования, аутентичный фильм о Т.Эдисоне из сети интернет (

длит.2:04)

,

портрет

ученого,

бумага,

маркеры,

текст

учебника

9

класс

Л.В.Хрусталева, В.Н. Богородицкая 1997 г. стр.158-159

Длительность урока- 40 минут.

Домашнее задание к уроку: прочитать и перевести текст о Томасе Эдисоне в

учебнике.

Ход урока

эт

а

п

Ход урока

Режим

Время

материал

1

Начало урока. Организационный

момент.

Т

0,5

2

Объявление темы

Today we are going to talk about the

greatest American scientist, the author

of many inventions which changed the

world, Tomas Edison. Edison is also

famous for his quotations about work,

Т-class

3

Портрет

success, life and learning.

Here are 2 quotations. Think them over

and express your opinion about them.

(pupils dwell upon the importance of

learning, self development ,aspiration

and hard work)

P1,p2,p

3

Цитаты на доске

3

Постановка цели.

Today in class let’s try to find out the

secret of Edison’s success? Was it the

epoch which was hungry for

inventions, his unique character, or

wish for fame. Let’s keep this question

in mind and answer it at the end of our

lesson.

T-Class

0.5

4

Практическая деятельность

учащихся

1.Задание на антиципацию

We are going to watch an episode from

the film about Edison. Before you do it

try to predict what you might hear and

make the sentences complete. Work in

pairs.

1. Edison is often called the embodiment

of…..

2. He had more than….. patents.

3. In his childhood he was a…. boy.

4. At the age of 15 he got a job of…….

5. The speaker calls the electric bulb an

advanced invention because……

6. The first phonograph for sale had

recommendations how to make …….

books for the…….

Share your ideas(Pupils express their

opinions which could be mistaken)

Pair

work

3

задание для

аудирования

2. Аудирование с целью получения

необходимой информации . Watch

the film and fill in. Let’s see if your

guesses were right.

3.Рефлексия результатов. Коррекция

неточностей.

1. Edison is often called the embodiment of

(American dream)..

2. He had more than a( 1000)….. patents.

3. In his childhood he was a ( shy)…. boy.

4. At the age of 15 he got a job of

( a telegraph operator)…….

5. The speaker calls the electric bulb an

advanced invention because… (the light

bulb itself and its concept remained the

same for over a hundred years)

6. The first phonograph for sale had

recommendations how to make (spoken )

……. books for the….(blind)…

T

P1,p2,p

3,

5

2

на доске перевод

слов embodiment

entrepreneur

фильм о

Т.Эдисоне

(звучит дважды)

4. Работа в группах

Now divide into 3 groups. Present the

biography of Tomas Edison in one of

the following schemes:

-Cluster

-Double diary

-Venn Diagram

You can use the text and your notes .

Group

work

13

текст учебника,

записи

5.Презентация

проектов,

о б м е н

мнениями. Kоррекция результатов.

Present

your

schemes

,give

your

commentary, be ready to

answer the

questions of your classmates.

Group-

class

10

6.Обсуждение вопроса, выдвинутого

в начале урока.

So let’s answer the question. What was

the secret of Edison’s success?

What makes you admire him?

Which of his character traits would you

like to develop in yourself?

P1,p2,p

3,

2

5.

Подведение итогов. Рефлексия.

Which activity did you find most

difficult\exciting\ useful?

Домашнее задание.

Write an essay on one of the topics.

-Edison’s advice to a beginning

scientist

-Which inventions of today would

surprise Edison?

T-Class

1

Приложение

1.Цитаты

Genius is1% inspiration and 99% perspiration.

If you don’t learn to think when you are young, you may never learn.

2.Задание по аудированию

Watch the film about Edison and fill in.

1. Edison is often called the embodiment of…..

2. He had more than….. patents.

3. In his childhood he was a…. boy.

4. At the age of 15 he got a job of…….

5. The speaker calls the electric bulb an advanced invention because……

6. The first phonograph for sale had recommendations how to make ……. books for the…….

3.Кольца Венна

4.Double –diary(Двойной дневник)

Quotation from the text

My commentary

1

2

3

4

5.Кластер



В раздел образования