Автор: Шайхулова Айгуль Сулеймановна Должность: учитель начальных классов Учебное заведение: МОБУ СОШ имени Ж.Г.Киекбаева с.Саитбаба Гафурийского района Населённый пункт: Саитбаба Наименование материала: разработка урока Тема: Лондон Раздел: начальное образование
Разработка урока английского языка для 4 класса по теме "Лондон"
Автор: Шайхулова Айгуль Сулеймановна, учитель английского языка МОБУ
СОШ имени Ж.Г.Киекбаева c.Саитбаба Гафурийского района Республики
Башкортостан
Описания материала: Я предлагаю разработку урока английского языка для
4 класса
по теме «Лондон» (London) к УМК Вербицкая М.В.
Данный материал будет полезен учителям английского языка в начальной
школе.
Ход урока.
1.Организационный этап – приветствие.
T: Good morning, boys and girls! I’m glad to see you. How are you today?
P: Fine, thanks. And what about you?
T: I’m OK, thank you. Sit down, please
2. Фонетическая зарядка.
Today we’ll have a very interesting lesson.
First we must learn the new words before we are start.
Look at the screen and repeat the words after me. Now, read the words, please.
Thank you.
3. Работа с картинами.
Now, open you books at page 56, look at the pictures and say.
What do you see in the pictures?( ответы детей)
Very good, sit down please.
4. Новая тема.
Now, look at the blackboard. What do you see? (на доске буквы onldon)
-Буквы.
-You are right. Now, we must bild up a word from the letters. Who helps me?
If you bild up a word, we will guess the theme of our lesson. ( один ученик
работает у доски)
Is she right?
So the theme of our lesson is “London.”
5. Постановка целей урока.
What shall we speak about?
What shall we do at the lesson?
What is the aim of our lesson? ( ответы детей)
-So, today we’ll speak about London and it’s sights.
6. Работа с рисунками.( повторение модального глагола can и виды
транспорта)
Let’s go to London! How can we get there?
Can we get by bicycle? (motorbike, bus, plane) ( ответы детей)
But today we’ll just open the books at page 56 and imagine that we are in London.
Now, listen to the text very carefully, try to understand it, please. (слушают текст и
отвечают на вопросы)
Do you understand? What’s the text about?
Is London the capital of England?
Who knows, what’s the capital of Russia?
What’s the capital of Bashkortostan?
Can you feed the pigeons near Nelson’s column?
Are there any fountains in the square?
Can you touch the Crown Jewels?
Is Nelson’s column in the middle of Trafalgar Square? Very good.
Now, listen to the text again and repeat after the speaker. I think you are tired, let’s
have a rest. Look at the screen, sing and do some exerсise, please.
Физминутка.
Чтение текста. Now, let’s read the text. ( по цепочке читают текст)
7. Проверка усвоения материала.
Today we have learnt a lot of facts about London. And now let’s do final task. Test
“What do you know about London?” You have only 5 minutes.
8. Рефлексия. Now, tell us, what did you learn about London?
9. Домашнее задание:
10. Итог урока.
Our lesson is over. Thank you for your work. You were very active at the lesson.
(Учитель подводит итог урока, оценивает работу учащихся).