Внеклассное мероприятие английского языка по теме " Игра-путешествие по Великобритании"
Автор: Гридчина Светлана Викторовна Должность: учитель английского языка Учебное заведение: МБОУ " Хотьковская средняя общеобразовательная школа №5" Населённый пункт: Московская область Наименование материала: методическая разработка Тема: Внеклассное мероприятие английского языка по теме " Игра-путешествие по Великобритании" Раздел: полное образование
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
« Хотьковская средняя общеобразовательная школа №5»
Внеклассное мероприятие
английского языка
по теме
«Игра- путешествие
по Великобритании»
в 6 «Д» классе
Учитель английского языка Гридчина С.В.
22 апреля 2016 года
Класс: 6
Цель: Развитие коммуникативной компетенции обучающихся. Научиться пользоваться
лексическими единицами по теме «Великобритания», освоить использование в связной
речи грамматической конструкции настоящего простого времени; научиться делать
сообщение описательного характера с целью решения поставленной задачи; развитие
социокультурной компетенции через описания Великобритании
Задачи:
Образовательные:
Совершенствование навыков устной речи по теме «Великоьритания».
1. Монологическая речь: умение передавать содержание текста с опорой на заметку; делать
краткое описательное сообщение.
2. Развитие языковых навыков: употребление настоящего простого времени
3. Развитие лексических навыков: научиться употреблять в речи новую лексику по теме
«Великобритания».
4. Совершенствование слухо - произносительных навыков: соблюдение норм
произношения звуков английского языка в устной речи.
Развивающие:
1. Развитие психических функций, связанных с речевой деятельностью обучающихся.
Развитие памяти, мышления, внимания.
2. Развитие умения переносить сформированные навыки в новую ситуацию.
Воспитательные:
1. Воспитание уважительного отношения к другим народам мира
2. Формирование потребности пользования английским языком как средством общения.
3. Расширение кругозора обучающихся.
УУД
Личностные УУД:
Формирование мотивации изучения иностранных языков и стремление к
самосовершенствованию в образовательной области «Иностранный язык»
Регулятивные УУД: Планирование своего действия в соответствии с поставленной
задачей и условиями ее реализации, в том числе во внутреннем плане.
Коммуникативные УУД: Работа индивидуальная, в паре и группе в соответствии с
нормами общения, взаимопонимания, правилами поведения и этикета.
Познавательные УУД: Обучающиеся выделяют необходимую информацию; осознанно
строят речевое высказывание в устной форме; находят ответы на вопросы в
иллюстрациях; делают выводы в результате совместной работы класса и учителя;
овладевают при поддержке учителя учебно-организационными, учебно-
информационными и учебно-коммуникативными умениями.
Планируемые результаты
Предметные:
Знать
Употребление настоящего простого времени
Уметь:
Читать текст с пониманием основного содержания
Употреблять лексику по теме «Великобритания»
Передавать содержание текста. Рассказывать о Великобритании
Умение услышать нужную информацию.
Личностные: Осознание возможностей самореализации средствами иностранного языка.
Метапредметные: Развитие умения планировать свое речевое и неречевое поведение.
Основные понятия.
Грамматические понятия: Настоящее простое время
Межпредметные связи.
Реализации поставленных целей урока способствуют знания обучающихся, полученные
на уроках географии, истории, литературы.
Ход мероприятия
I Вступительное слово учителя
T: Good afternoon, boys and girls, our guests. I am glad to see you. I hope you are in good
mood. Today we are going to travel around the UK and play a game. We have four teams:
Scotland, England, Wales, and Northern Ireland.
(учитель раздает гостям цветные карточки, чтобы в конце выбрать лучшую команду)
T: Now image that we are in Britain. We are travelling by bus. We will have a lot of different
and interesting stations.
( звучит народная английская музыка- волынка)
The first station is “Geography of Britain”
( рассказ двух учащихся о географическом положении Великобритании)
P1: We would like to tell you about Great Britain.
P2: The official name of the country is The United Kingdom of Great Britain and Northern
Ireland.
P1: The country is situated in the north-west of Europe and consists of two large island, Great
Britain and the Isle of Ireland, and about five thousand and small islands.
P2: The country is washed by the North Sea in the north, The Irish Sea in the west and English
Channel in the south.
P1: The climate of the country is humid and oceanic because of the small size of the country and
surrounding water.
P2: The English weather changes very often.
P1: It is not very cold in winters and not very hot in summers.
P2: Great Britain has a lot of rivers and lakes.
P1: The most important river is the Thames which flows into the North Sea.
P2: The longest river is the Seven.
P1: The Lake District in the west is the most beautiful region on the British Isles.
P2: The most famous lake is the Loch Ness.
P1: There are four regions in the UK: Scotland, England, Wales and Northern Ireland.
T: Thank you very much, girls.
The second station is “Symbols”
T: Vika has said that the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland consists of
Scotland, England, Wales and Northern Ireland. Each of this country has its symbol and flag.
Please, match the symbol of the country to its flag
( каждая команда получает пакет с символами и флагами стран королевства, надо
соотнести флаг и символ страны)
T: Thank you very much. It’s great. You are right.
The third station is “Sights of London”
T: Now we have arrived at London. Let’s see how you know the sights of London.
( учащиеся называют достопримечательность Лондона и рассказывают о ней)
P1: This is Trafalgar Square. The statue of P2: This is the Houses of Parliament. It is
National hero Admiral Nelson stands here. a place where British Government sits.
P3: It is Big Ben. You can hear it every P4: It is Tower Bridge. It is the oldest and
hour. There are 340 steps. famous bridge across the Thames
P5: This is the Tower of London. It has P6: This is Buckingham Palace. It’s the
a long history. Now it is a museum. London home of the Queen.
P7: This is Oxford Street. It is the biggest P8: It is the London Eye. It is situated
shopping street in London. There are 548 on the banks of the river Thames. It’s
shops in oxford Street. height 135 meters.
T: OK! I see you know London very well. Now tell us about your countries.
The fourth station is “Countries of the UK”
(звучит народная английская мелодия, под музыку команда выходит и рассказывает
о своей стране)
Scotland
England
Wales
Northern Ireland
T: It’s wonderful. Your stories are very interesting, amassing, and useful. Now let’s play a game.
The fifth station is “A game”
( на столе разложены вопросы по Великобритании, в середине стола волчок. Один игрок
от каждой команды выходит, крутит волчок и отвечает на вопрос, жюри подводит итоги)
1)
What’s the name of the British flag?
a)
Stripes and Stars
b)
John Bull
c)
Union Jack
2)
What’s the capital of Great Britain?
a)
Cardiff
b)
London
c)
Liverpool
3)
The oldest university in Britain is …
a)
Cambridge
b)
Oxford
c)
Eton
4)
What river does London stand on?
a)
the Thames
b)
the Avon
c)
the Severn
5)
The Tower of London now is…
a)
a museum
b)
a prison
c)
a royal residence
6)
Where is the official residence of the Queen?
a)
Westminster Abbey
b)
Buckingham Palace
c)
Chatham House
7)
Where is Glasgow situated?
a)
in Wales
b)
in England
c)
in Scotland
8)
What is the emblem of Wales?
a)
rose
b)
leek
c)
shamrock
9)
What is the emblem of England?
d)
rose
e)
leek
f)
shamrock
10) What is the emblem of Scotland?
g)
thistle
h)
leek
i)
shamrock
11) Where is Snowdonia situated?
a)
in Scotland
b)
in Wales
c)
in Northern Ireland
12) What is Stratford- on-Avon famous for?
a)
William Shakespeare was born
b)
Queen Victoria was born
c)
Beatles lived there
13
What monument is there in the centre of Trafalgar Square?
a)
Nelson’s column
b)
Queen’s statue
c)
Cromwell’s statue
14)Margaret Thatcher was …
a)
Queen of Britain
b)
British Prime Minister
c)
a film star
15) Robert Burns was a … poet.
a)
Irish
b)
English
c)
Scottish
16)
What was J. Constable?
a)
a musician
b)
a painter
c)
a politician
17) What’s the capital of Scotland?
a)
Edinburgh
b)
London
c)
Liverpool
18) What’s the capital of Wales?
a)
Edinburgh
b)
London
c)
Cardiff
d)
19) What is the official name of Britain?
a)
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
b)
Great Britain
c)
England
20) Where is London’s zoo situated?
a)
Hyde Park
b)
Regent’s Park
c)
St. James’s Park
T: OK! It’s great! You have played very well. You know Great Britain well. Now we are going to
the next station. We will listen to our girls. They will recite English poems.
The sixth station is “Poems and dance”
Kate Tolstikova recites the poem
My Native Land - Good Night by G.G. Byron
"Adieu! adieu! my native shore
Fades o'er the waters blue;
The Night-winds sigh, the breakers roar,
And shrieks the wild sea-mew.
Yon Sun that sets upon the sea
We follow in his flight;
Farewell awhile to him and thee,
My native Land—Good Night!
"A few short hours, and he will rise
To give the morrow birth;
And I shall hail the main and skies
But not my mother earth.
Deserted is my own good hall,
Its hearth is desolate;
Wild weeds are gathering on the wall;
My dog howls at the gate.
10
With thee, my bark, I'll swiftly go
Athwart5 the foaming brine;
Nor care what land thou bear'st me to,
So not again to mine.
Welcome, welcome, ye dark blue waves!
And then you fail my sight,
Welcome, ye deserts, and ye caves!
My native Land—Good Night! ...
(G.G. Byron)
Ann Alyamovskaya recites the poem “The show must go on” by Brine May
The Show must go on!
The Show must go on! Yeah,yeah!
Ooh! Inside my heart is breaking!
My make-up may be flaking...
But my smile, still, stays on!
Yeah! oh oh oh
My soul is painted like the wings of butterflies,
Fairy tales of yesterday, will grow but never die,
I can fly, my friends!
The Show must go on! Yeah!
The Show must go on!
I'll face it with a grin!
I'm never giving in!
On with the show!
I'll top the bill!
I'll overkill!
I have to find the will to carry on!
On with the,
On with the show!
T: Thank you, girls very much. You are excellent. Now you will see the national Scottish dance.
T: Our trip is over. I hope you have enjoyed it. You have learned interesting, useful things about
the UK. Thank you very much for our travelling. Our guests have chosen the best team.