Автор: Чугунова Олеся Петровна Должность: учитель английского языка Учебное заведение: МБОУ "Протопоповская СОШ Буинского района, РТ" Населённый пункт: с.Мокрая Савалеевка Наименование материала: План-конспект урока английского языка с применением сингапурской методики. Тема: "Как мы можем спасти мир?" Раздел: среднее образование
План- конспект урока английского языка с применением сингапурской
методики.
Автор: Чугунова Олеся Петровна, учитель английского языка МБОУ « Протопоповская
СОШ Буинского муниципального района РТ»
Описание: Предлагаю Вам план-конспект урока английского языка с применением сингапурской
методики для 8 класса по теме « Как мы можем спасти мир?» Этот материал будет полезен
учителям английского языка тем ,что он носит познавательный характер. Этот урок имеет
воспитательную ценность, так как учит детей уважительному отношению к природе.
Класс: 8
Тема урока: What
can
we
do
to
save the Earth ?
Оборудование: УМК, ноутбук, проектор, аудиозапись, раздаточный материал.
Цели урока:
1.
совершенствование навыков устной речи по теме «Environmental
problems»;
2.
развитие умения выбирать необходимые языковые и речевые средства
для решения предложенной коммуникативной задачи;
3.
воспитание уважительного отношения к родной природе.
Задачи урока:
1.
обеспечить дальнейшую тренировку и закрепление лексики по теме
«Environmental problems»;
2.
обеспечить тренировку грамматического материала по теме
«Conditionals» в коммуникативно окрашенных упражнениях
тренировочного характера;
3.
практиковать учащихся в чтении с извлечением детальной информации
из текста;
4.развивать умение излагать на английском языке результаты
коллективной поисково-познавательной деятельности,
Оборудование: компьютерная презентация «How can we save the Earth?»,
тексты с заданиями.
Этапы урока
Деятельность учителя
Деятельность
учащихся
Примечан
ие
I.Начало
урока
1.Орг .момент
2.Постановка
темы и целей
урока
Stand up, please.
Good morning girls and
boys!! How are you today? Are you OK?
- Let’s begin our lesson. At first greet your
face partners, then your shoulder partners,
our guests and me. - I’m glad to see you.
Sit down.
Today we will watch a video, do some
exercises
and
discuss
very
important
problems.
Now
you
will
watch
a
cartoon.
Be
attentive and try to understand what we’ll
discuss today.
Did
you
like
the
cartoon?
What
is
it
about? What will speak about today?
S.1: I think we will discuss the
problems of pollution of our
environment.
S.2: I guess we will discuss how we
can save the Earth from pollution.
T.: You are right. Today we go on
studying the topic “ What Can We Do
to Save the Earth?” And we’ll discuss
Приветствуют
учителя и друг
друга
смотрят видео
отвечают на
вопросы
формулируют
тему урока
обсуждают
Д а т а
н а
доске
Использов
ание
Manage
Mat
видео
н а
проекторе
II.Основная
часть
1.Речевая
разминка.
3.Обучение
грамматическ
о й
с т о р о н е
речи
4.Проверка
домашнего
задания.
what we can do to save the beaty of our
environment.
.
T.: First of all let’s repeat the words and
word combinations on the theme
“Environmental problems”
So
let’s
start.
Students
2
take
sheet
of
paper, share it and give you face partner,
shoulder partner. You should have 2 small
sheets of paper and one by one say words
to group mates then write the words about
our topic. For example: pollution, rubbish
After writing, you should read the words
Nicolay, would you like to read your
words?
-Team number 4 speaker number 2, it’s
your turn to read all the words. Excellent,
thank you!
Well, let`s remember the conditionals. I
will say some statements . If you agree
with me, you take off, if you don`t agree,
you touch down.
Statements:
1.
There
are
three
types
o f
conditionals.
2.
We have learnt two types lately.
3.
We use Past Simple and would +
Verb in the second conditional .
4.
We use Present Perfect and would
have+ the third form of the verb.
5.
Sometimes
we
can
use
t h e
combined sentences.
So,
let`s check if you are right. Now
look at the screen. You can see formulas
of the conditionals.
Пишут слова на
листочках
Читают по 4
слова,
добавляют,
несказанные
слова
Дети
вст ают,
если
утверждение
верно,
садятся,
если-неверно
Танцуют,
Использов
ание
структуры
Джот
Тотс. (Jot
Thoughts)
Использов
ание
структуры
Take
off-
take down
Использов
ание
структуры
5.Динамическ
ая пауза
6.Обучение
ч т е н и ю
с
извлечением
детальной
информации
из текста.
III.Заключите
льный этап
1.Подведение
итогов урока
2.Подача
домашнего
задания
3.выставление
оценок
4. прощание
Are you tired? Let’s have a rest. Stand up,
move your chairs. Let’s mix! You `ll
dance and stand in pairs. Give five each
other . Look at the sentences at the screen.
Think it over and start discussing using
the Conditional II аnd the Conditional III.
Let`s listen to Diana and Dima. Don`t
forget to thank each other.
Thank you, take your seats.
Let`s relax. Imagine that you are in the
wonderful place. Close your eyes and
think about something good and pleasant.
Now, students, read the text “THE
WORLD OF NATURE” and do the tasks.
I think that you are ready to make up the
booklet
about
how
we
can
save
our
planet. The first table will write what we
must do to protect the environment. And
the second one –what we musn`t do. Use
your creativity and your knowledges.
Let’s start to work together. You have 5
minutes.
There are five minutes before the bell
What did you know today?
How we can save our Earth?
.
- You worked very hard today! Thank you
very much! Your marks for today: ……
Write down you home task; repeat the
words on the page 58 and prepare to the
образуют пары.
На экране
даны начала
предложения,
нужно
закончить их.
Смотрят
на
экран
закрывают
г л а з а
и
отдыхают.
Читают
текст
выполняют
задания.
Групповая
работа
готовят
брошюру
Отвечают на
вопросы
учителя и
устанавливают
связь с
прошлым
уроком
Mix-pair-
shair
и
Relly
Robin.
Использов
ание
структуры
Raft
Использов
ание
структуры
Connect-
Extend
-
Challenge
control work.
Thank you for your work. I was very glad
to work with you.
Stand up please. The lesson is over. See
you tomorrow.
проставляют
самооценки,
аргументируют
прощаются