Напоминание

"World animals" с применением игровых технологий в 5 классе


Автор: Андреева Юлия Юрьевна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: ГБОУ гимназия №159 "Бестужевская"
Населённый пункт: город Санкт-Петербург
Наименование материала: методическая разработка
Тема: "World animals" с применением игровых технологий в 5 классе
Раздел: среднее образование





Назад




Конспект

урока по английскому языку в 5 классе по теме

«World animals» с применением игровых технологий

Учитель: Андреева Юлия Юрьевна

Образовательное учреждение: ГБОУ гимназия 159 «Бестужевская»

Класс: 5 А

Тема урока: Animals in our life

Тип урока: обобщение и систематизация знаний учащихся.

Цель урока: развивать коммуникативные компетенции, обобщить и закрепить полученные

знания по теме «Животные», повысить интерес к изучению английского языка.

Для выполнения цели были поставлены следующие задачи:

Образовательные:

1.

Закрепление пройденных лексических единиц;

2.

Развитие навыков чтения с различной стратегией;

3.

Развитие навыков аудирования;

4.

Развитие монологической речи учащихся;

5.

Развитие диалогической речи учащихся.

Развивающие:

1.

Совершенствование мыслительных операций: анализа, обобщения;

2.

Развитие логического мышления;

3.

Формирование иноязычных речевых механизмов: слухового и зрительного

восприятия;

4.

Развитие индивидуальных учебных способностей.

Воспитательные:

1.

Поддержание

интереса

к

учению

и

формирование

познавательной

активности;

2.

Воспитание культуры общения;

3.

Воспитание бережного отношения к животному миру.

УУД:

Личностные УУД: Формирование мотивации изучения иностранных языков,

ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию;

Регулятивные УУД: Планирование своего действия в соответствии с поставленной

задачей и условиями ее реализации, в том числе во внутреннем плане.

Коммуникативные УУД: Работа в паре и группе в соответствии с нормами общения,

взаимопонимания, правилами поведения и этикета.

Познавательные УУД: Обучающиеся выделяют необходимую информацию; осознанно

строят речевое высказывание в устной форме; находят ответы на вопросы в

иллюстрациях; делают выводы в результате совместной работы класса и учителя;

овладевают при поддержке учителя учебно-организационными, учебно-

информационными и учебно-коммуникативными умениями.

Оснащение:

компьютер, проектор, набор лексических картинок, карточки с рисунками, раздаточный

материал.

Информационные ресурсы:

1.Ваулина Ю. У.и другие «Английский в фокусе» : учебник английского языка для 5 класса

общеобразовательного учреждения. – Москва, Express Publishing «Просвещение»: 2014.

2. Книга для учителя к учебнику английского языка Английский в фокусе для 5 класса

общеобразовательного учреждения – Москва, Express Publishing « Просвещение»: 2014.

3.Материалы Интернета

Ход урока:

1. Организационный момент. (Слайд 1)

T.: Good morning, children! I’m glad to see you.

Who is on duty today?

What is your name (surname)?

What is the date today?

What is the day of the week today?

Who is absent today? Thank you...

Our lesson I would like to start with some questions:

Do you like animals? Why?

What animals do you know?

What is your favourite animal?

Have you got a pet at home?

2. Определение темы урока ( ученики сами формулируют тему урока)

Have a look at the screen, please. Here is a puzzle for you to do.

Name all the words in the pictures, take only the first letter of each word and you will read the

topic of today’s lesson. (Слайд 2)

You are right! The key word of our lesson today is “Animal”.

Today we’ll play some games, review the words on topic “World animal”. We’ll learn which of

the animals are wild and domestic. I hope the lesson will be interesting for you and you will

enjoy.

3. Контроль лексических навыков

Учитель показывает на экране разные части туловища животных, а ученики называют их.

T.: “Before talking about animals in details, let’s revise some words. What do we call the

following?” (Слайд 3)

4. Речевая разминка.

So, we have learned the names of different animals. Let’s play the game “Snowball”. The

pictures on the blackboard will help you to remember animals. The first student will name one

animal, the second student will repeat it and add another word, and the next student will repeat

two words and say one more. The winner is the student who will repeat the chain of all the words

on the topic.

-

An elephant;

-

An elephant and a monkey;

-

An elephant, a monkey and a tiger;

-

An elephant, a monkey, a tiger and a bear;

-

An elephant, a monkey, a tiger, a bear and a giraffe. Etc.

Учитель напоминает детям правила игры «Снежный ком» и организует игру. На слайде

представлены картинки животных, названия которых знакомы детям. (Слайд 4)

5. Игра «Угадай»

And now we shall play the game "Guess". Your task is to solve riddles and name the animal.

Children, listen to me and be very attentive. We’ll check your answers on the screen. (Слайд 5)

1) It is big, long and green. It lives in rivers and eats fish and birds. It has four legs and a long

tail. This animal has a lot of teeth. What is it?

2) It lives in the woods. It's very big. It has got a big nose, a little tail and four legs. It likes to eat

fish and berries. It likes to sleep in winter. Sometimes it is very aggressive. What is it?

3) It has got a very nice tail. It can fly. It `s covered with colorful feathers. It can talk. It's very

funny. What is it?

4) This animal can be black, grey, white or red. It lives in the house. It can run, jump, climb and

walk. It likes meat, fish and milk. It can catch a grey mouse. What is it?

5) It's very, very big. It likes to eat grass. It has got four legs and two big ears. Its long nose is

called a trunk. It lives in India and in Africa. It's intelligent. What is it?

6) This animal lives in the river or near the water. It is small. It is green. It can jump and swim,

but it can’t run and climb. Some people don’t like them. Girls are afraid of them. What is it?

7) This animal lives at home or in the street. It can run, but can't fly and climb. It is very clever

and friendly. It's a man's friend. Name this animal.

8) This animal is very unusual. It cannot walk, it cannot run, it cannot fly, it can only jump. It has

a front pocket and it carries a baby. It lives in Australia. Name this animal.

6. Работа в парах. Описание одного животного

And now let's work in pairs. Choose one animal you like best. Then you will have one minute to

describe the animal but don't say its name. Your classmates should guess the animal. Let's start.

Now tell the class about your animal and other pupils will name the animal.

7. Физкультминутка

It’s time to have a rest. Let’s sing the song. (If You're happy) (Слайд 6)

8. Индивидуальная работа (заполнение таблицы).

On the screen you see a list of animals. Your task is to divide all words into 2 groups. You have 1

minute.

Now, exchange the cards with your neighbours and check the task. Check your answers on the

screen. (Слайд 7, 8)

black rhino, crocodile, giraffe, cow, Amur-tiger, lion, rabbit, cat, squirrel, hamster, horse,

camel, snake, frog, brown bear, polar bear, giant panda, monkey, eagle, owl, hen, duck, fox,

wolf, African elephant

Domestic animals

Wild animals

9. Проверка домашнего задания.

T.: “Well, as you know your homework was to make a project about your favourite animal. It’s

time for you to show it.”

Ученики представляют свои проекты в формате Power Point.

10. Чтение с извлечением специальной информации

T.: And now I want you to read an interesting text about Siberian bear.

Ученики читают текст, а затем отвечают на вопросы.

1. How many kg does the bear weigh?

2. How tall is it?

3. What does it look like?

4. What are the bears like?

5. What do they eat?

6. What can we see in Kamchatka’s river in summer?

7. What is the bear’s favourite food?

8. Can bears swim?

9. Is the bear’s fur thick?

10. Where do the bears live in winter?

11. Подведение итогов (рефлексия деятельности): оценивается работа каждого

ученика на уроке. Ученики выполняют самооценку деятельности на уроке, соотносят

результаты своей деятельности с целями урока.

Ok, well done! I like your work today.

Now I'll give you circles. You should draw a happy face and a sad face. I will ask you some

questions, if you have a positive emotion- show a happy face; if you have a negative emotion-

show a sad face

The lesson was - long - short

The lesson was - interesting - boring

I am - fine - sad

At the lesson I was – active-passive

The topic was - easy- difficult

I am glad to see many happy faces. I'm very pleased with your answers especially I'd like to

notice the work of… Your marks are...Good bye!



В раздел образования