Автор: Газизова Рамиля Аскатовна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МОБУ СОШ с.Саитбаба
Населённый пункт: Гафурийский район,Республика Башкортостан
Наименование материала: методическая разработка урока
Тема: There is very little milk in his coffee
Раздел: среднее образование
Технологическая карта
Автор: учитель английского языка Газизова Р.А.
Учебное заведение: МОБУ СОШ с. Саитбаба Гафурийского района РБ
Тема: There is very little milk in his tea .
Тип урока: урок закрепления и открытия нового знания (УМК Happy English K.Kaufman M.Kaufman)..
Класс: 6
Предмет: английский язык
Дата: 17 декабря 2015 год.
Цель урока: развитие навыков употребления изученной ранее лексики во всех видах речевой деятельности, развитие
мотивации учащихся к дальнейшему изучению темы «I am hungry».
Ожидаемые результаты : после проведения урока (занятии) учащиеся научатся употреблять обороты there is / there
are с количественными местоимениями используя лексику по теме «Еда и напитки»
Основное содержание темы :
лингвистический компонент: ЛЕ по теме «еда и напитки»,фразовые обороты there is /there are,в утвердительной
,отрицательной и вопросительной формах, вопросителные слова how many/how much .
виды речевой деятельности: говорение, аудирование, чтение, письмо.
Задачи урока:
Практические:
активизация употребления оборота there is/ there are, местоимений many, much, a lot of, how many/how much
развивать навыки устной речи по теме
вовлечь учащихся в активную речевую деятельность на уроке путем использования современных средств
обучения и различных организационных форм работы.
Развивающие:
способствовать развитию логического мышления, памяти, внимания и умения анализа и сравнения.
создавать благоприятный психологический климат;
способствовать развитию творческой деятельности;
развивать аналитико-синтезирующее мышление;
Воспитательные:
• учить детей проявлять интерес к стране изучаемого языка;
• повысить мотивацию к изучению иностранного языка;
• осуществлять эстетическое воспитание учеников;
Планируемые результаты деятельности учащихся :
Предметные: распознавание и употребление в речи лексических единиц по теме. Закрепление фразового оборота there
is / there are,в утвердительной ,вопросительной и отрицательной формах c количественными местоимениями .
Закрепление лексики.
Метапредметные: использование различных способов сбора, обработки, анализа, организации, передачи и
интерпретации информации в соответствии с коммуникативными и познавательными задачами.
Личностные: развитие навыков сотрудничества со взрослыми и сверстниками в разных социальных ситуациях
Этап урока
Деятельность учителя
Деятельность учеников
Используемые
образовательные ресурсы
I.Организационный
момент
Good morning, boys and girls!
I am glad to see you.
You may sit down.
Ok, pupils, who is on duty
today?
What date is it today?
What day of the week is it?
Who is absent today?
What was your homework for
today?
Thanks for your report.
Sit down, please.
Now look at the screen,
please. Compare them and try
to make up sentences.
How do you think What will
be the topic of our lesson?
What must we learn?
Yes, you are right. The topic of
our lesson is “There is very
little milk in his coffee”
Good morning, dear teacher,
we are glad to see you.
I’m on duty …
Today is the 17
th
of December.
It is Tuesday.
Everybody is here.
Some of us will speak about
his/her favourite food, some
pupils will act out the
dialogues, the others will
recite the poem.
There is much/little milk in the
bottle.
There are many/ few apples in
the bucket.
Few and little
Слайд 1
Слайд 2
Слайд 3
Слайд 4
II. Фонетическая зарядка:
First let’s warm up our
tongues. Look at the board.
The letters ew give the sound
[ju:] All together repeat after
me, please! Few, new, drew,
blew, knew, crew.
Дети повторяют хором
Повторение изученной
лексики по теме Еда и
напитки
Pupils, now I would like to
know , how well you know
the words about food and
drinks.
Name the dairy products,
(vegetables, fruit, drinks,
sweets) please.
OK, well done!
-milk, cheese, soured cream,
an ice-cream etc
-potato, cabbage, carrot,
onion, tomato, cucumber,
beetroot etc
- apple, banana, orange,
grapes, melon, pine-apple,
water melon, pear etc
- tea, coffee, juice, water,
mineral water, coke etc
- sweets, chocolate, cake, ice-
cream etc
Слайд 5
III Речевая зарядка:
В режиме T-P1, T-P2…
T: Now answer my questions,
please.
-Do you like vegetables?
Why?
-What is your favourite food?
- What national food and
drinks of Bashkir people do
you know? (Russian, English)
- What is bad for your health?
etc
-Yes, I do. Because they are
good for me
-
- kumis, chak-chak, honey etc
- borch, blintzes, pelmeny etc
- tea, toast, marmalade etc
- sweets, fat, cola, salt etc
IV Проверка домашнего
задания
Speak about your favourite
food
Recite the poem, please. Who
wants?
Act out the dialogues in
pairs:”At the cafe”
Thank you very much. Whose
answer was the best? Do you
have any questions? If not let’s
continue our lesson.
2-3 сильных ученика
рассказывают
2-3 по желанию учащихся
4-6 учащихся
V Основная часть
Аудирование.
Do you want to know about
the English what they have
for breakfast?
Now I’ll give you the
cards. Listen to the speaker
twice. Then read the
questions and try to choose
the correct answer. Are you
ready?
Now change your cards,
look at the key on the
screen and check.
The pupils who has 9 right
words your marks will be
5, 8 words-4, 6-7 words-3
Yes, we are.
Слайд 6
См. книга для учителя для 6
класса (авт.-сост. Г.Н.
Лебедева, М.Глобус, 2007)
Повторение
At the previous lesson
we’ve taken the words
many, much, a lot of. Let’s
revise them.
Look at the screen, fill in
the gaps with many or
much.
Tell me, please. In which
sentence it is better to use a
lot of?
Дети подходят к экрану и
пишут необходимое слово,
затем прочитают вслух.
There is a lot of sugar in my
tea. (much не употребляется
в утвердительных
предложениях)
Слайд 7
Ознакомление с новым
грамматическим
материалом и первичная
активизация
OK, open your books on
page 118. Read the rule.
Do you understand? Do
you have any questions? If
so answer my questions:
Сильные учащиеся
объясняют новую тему
слабым
When do we use the word
FEW? … LITTLE?
Good for you!
a)Now let’s do the ex.2, p.
118 Read the sentences
using few or little and
translate them into Russian
b) Let’s do the task on the
screen. Fill in…
With countable nouns
With uncountable nouns
Вместо точек пишут few or
little
Слайд 8,9
Физминутка
Now let’s have a rest.
I’ll say the names of
vegetables and fruits. If I
say the name of vegetable
you will clap twice, if you
hear the name of the fruit
you will clap your hands
three times.
Дети выполняют.
Работа в парах
Работа в группах
Work in pairs. Find ten
differences in the pictures and
then say the sentences
according to the models
Ex. 9, p. 120
You are very clever pupils!
Now let’s work in three
groups. I’ll give you the cards
with the words. Your task is to
put them in correct order. Then
make up affirmative, negative
and interrogative sentences.
Do you understand?
Дети находят различия и по
очереди описывают
предметы на картинках
Для 1-ой группе There is
some cheese on the plate.
2) There are many apples on
the table.
3) There is little milk in the
bottle.
Чтение с извлечением
необходимой информации
Now let’s do exercise 10, on
page 120.
Read the text and choose the
right answer.
Who wants to read?
I think there is no problem
with family breakfasts,
lunches and dinners when you
have a lot of food in your
fridge. Do you agree with me?
But Betsey has a lot of
problems. Why does Betsey
have them? Find the answer in
the text
Thank you, well done!
Один ученик читает, другие
слушают
Затем по очереди читают
вопрос и выбирают
правильный ответ
Yes, we do.
Because every member of the
family eats only certain kinds
of food.
V. Рефлексия
The lesson comes to the end
and I’m very pleased with
you. You worked hard. Thank
you very much. Do you like
our lesson?
What have we learnt at the
lesson?
Finish the sentences: Now, I
can/ Now, I know
Yes, we do.
We’ve learnt the words: few
and little.
Now, I can use the word few
with countable nouns
Now, I know to use the word
little…etc
Слайд 10