Открытый урок в 11 классе по теме "Ромео и Джульетта"
Автор: Чимитдоржиева Жаргалма Пирангалаевна Должность: учитель английского языка Учебное заведение: МАОУ Гимназия №33 г. Улан-Удэ Населённый пункт: г. Улан-Удэ Наименование материала: открытый урок Тема: Открытый урок в 11 классе по теме "Ромео и Джульетта" Раздел: полное образование
Match the first parts of the sentences to the second ones.
1.Romeo reveals that he is in love with
a woman named Rosaline,
2.They instantly fall in love,
3.Once Romeo realizes the
consequences of his action,
4.Friar Lawrence informs Romeo that
he has been banished from Verona and
5.Juliet’s mother completely unaware
of her daughter’s secret marriage to
Romeo
6.Friar Lawrence gives Juliet a portion
of poison which will make her appear
dead and
7.Friar Lawrence’s letter fails to reach
Romeo,
A) informs Juliet that she will marry a
man named Paris in a few days.
b) so he assumes that his wife is dead.
c) but she has chosen to live a life of
chastity.
d) he hides at Friar Lawrence’s cell.
e) but they do not realize that their
families are mortal enemies.
f)will be killed if he stays.
g) tells her to take it the night before
the wedding.
Match the first parts of the sentences to the second ones.
1.Romeo reveals that he is in love with
a woman named Rosaline,
2.They instantly fall in love,
3.Once Romeo realizes the
consequences of his action,
4.Friar Lawrence informs Romeo that
he has been banished from Verona and
5.Juliet’s mother completely unaware
of her daughter’s secret marriage to
Romeo
6.Friar Lawrence gives Juliet a portion
of poison which will make her appear
dead and
7.Friar Lawrence’s letter fails to reach
Romeo,
A) informs Juliet that she will marry a
man named Paris in a few days.
b) so he assumes that his wife is dead.
c) but she has chosen to live a life of
chastity.
d) he hides at Friar Lawrence’s cell.
e) but they do not realize that their
families are mortal enemies.
f)will be killed if he stays.
g) tells her to take it the night before
the wedding.
Краткий план-конспект открытого урока в 11 классе по теме «Театр и кино».
Цель урока:
-Развитие коммуникативно-речевых умений говорения и чтения в социокультурной ситуации
«Театр и кино»
Задачи:
-Контроль усвоения и умений применять лексико-грамматический материал в свободном и
неподготовленном высказывании в пределах темы
-Развитие критического мышления и умений аргументировать
-Расширение социокультурного кругозора учащихся, воспитание интереса к искусству театра и
кино
1.Организация урока. Приветствие. Определение и формулировка цели и задач урока совместно
с учащимися.
(Предтекстовая работа )
Слайд №1
Love me, love my dog.
Opposites attract.
When poverty comes in through the window,
Love flies out the window.
Работа с пословицами и высказываниями.
Слайд №2
Pigmalion, Ruslan, Eugene Onegin, Odyssey, John Lennon, Anthony, Romeo, Princess Diana, Adam.
Антиципация (имена партнеров)
2. (Работа с текстами)
«Образы Ромео и Джульетты в кино»
Roles to die for- упр.1,2,3 стр.192-193 (учебник 10-11 класса авт. Кузовлев В.П. и др.)
-Соотнесение вопросов и ответов
- Тест множественного выбора на перевод
- Поиск новой лексики
«Образы Ромео и Джульетты в театре»
Упр.64, 65 стр 141 ( учебник Биболетовой М.З. и др.)
-Чтение текста на понимание основного содержания
- Упражнение на соотнесение начала и конца предложений
3. (Послетекстовая работа)
Деление на 2 группы (любители театра и кино).
Аргументы в пользу театра и кино.
4. Подведение итогов. Оценивание.
Task №4. Study the two photographs. In a minute be ready to compare and contrast the photographs:
-
Give a brief description of the photos ( action, location)
-
Say what the pictures have in common
-
Say in what way the pictures are different
-
Say whether you would prefer to work at home or at the office
-
Explain why